top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Ik ben op zoek naar minstens 11 van mijn halfbroers en halfzussen


Hi, mijn naam is Joëlle. Ik ben een Donorkind en ik ben opzoek naar mijn 11 onbekende halfbroers en halfzussen die allemaal verwekt zijn door donor E19 van het AMC. Elke keer als ik iemand zie die al een beetje op mij lijkt krijg ik het gevoel in mijn hoofd dat die persoon weleens mijn broer of zus kan zijn.


Het enige wat ik weet van mijn halfbroers en zussen is dat ze geboren zijn tussen 1999 en 2010 en verwekt zijn in het AMC in Amsterdam over het algemeen. Kan ook bij een andere kliniek in Amsterdam zijn geweest. En 1 broer of zus is hoogstwaarschijnlijk verwekt in Assen omdat mijn vaders sperma daar heen verscheept was. Van het beetje informatie dat ik heb gekregen weet in dat de kliniek uit Assen geen terugkoppeling had gedaan naar het AMC of er een kind was verwekt of niet. Dat gebeurde vroeger vaak. Maar het werd wel geregistreerd als 1 gezin en 1 zwangerschap. Ik ben in contact met een dokter van het AMC om te zien of ze contact konden krijgen met de mogelijke moeder van deze broer of zus maar de vrouw is volgens hen niet te vinden.

Voor mijn toekomstige broers en zussen die dit lezen. Wie weet vind je dit wel via Google als je op het moment komt dat je vragen hebt over wie je halfbroers en halfzussen zijn. En waar je vandaan komt. Dat is 3 van onze halfbroers ook overkomen. Het enige wat je nu weet is dat er een erfelijke ziekte op de genen aanwezig kan zijn bij jou. Namelijk taaislijmziekte oftewel cystic fibrosis. Daar ben je door mij van op de hoogte gesteld door het AMC. Omdat ik vertelde aan onze vader dat dat weleens handig zal zijn om door te geven.

Ik wil je laten weten dat het ons (halfbroers en halfzussen en biologische/donor vader) niks uitmaakt hoe oud je bent mocht je contact willen zoeken met ons. We staan open voor elk contact wat je wilt. In welke maten dan ook. Voor mij is het belangrijk om te weten of het goed met je gaat. Ben je gelukkig? Gaat school goed? Wat zijn je dromen? Wat zijn je verwachtingen van dit alles? Wil je contact blijven houden met ons?

Ik wil graag een wens voor mijn broers en zussen uitspreken. Alsjeblieft blijf je dromen volgen. Doe wat je leuk vindt en laat je niet onder uit halen door andere mensen die jouw dromen niet begrijpen. Mensen die jou soms misschien niet begrijpen. Jij bent uniek, leuk, aardig en gewoonweg een geweldig persoon. Je maakt de mensen om je heen blij en ze zijn blij dat ze jou mogen kennen. Blijf jezelf. Laat jezelf niet veranderen door andere en verander jezelf niet voor een ander. Want jij bent 100% uniek en 100% jezelf. En dat vind ik juist heel mooi aan jou. Ook al ken ik je nog niet nog niet, ik weet dat jij diep van binnen een mooi persoon bent. Ik hoop dat je dat ook weet.

bottom of page