top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Dezelfde tenen en voeten

Mijn halfzus en ik wonen nu al een half jaar samen. Iets wat ik nooit had gedacht wat zal gebeuren. 4 jaar geleden toen we elkaar net leerden kennen verbrak het contact. Ik ga niet te veel in detail waarom, dat is tussen mijn halfzus en mij. Wat ik wel graag deel is dat ik het jammer vond dat ons contact verbrak. Na elkaar twee keer te hebben ontmoet dacht ik al dat we veel gemeen hadden.


Het was erg raar. Haar zusje en zij waren de eerste van mijn halfzussen van dezelfde leeftijdscategorie die mijn zusje en ik ontmoet hebben. Inmiddels na een half jaar samen wonen kan ik je zeggen dat we erg veel op elkaar lijken, soms meer dan op onze eigen volle zusjes die we beide hebben. Wij begrijpen elkaar erg goed.

8 augustus 2023

Een paar dagen geleden zaten mijn halfzus en ik samen op de bank een film te kijken en zegt ze opeens: “Papa, jij en ik hebben dezelfde tenen en voeten.” Ik vond het grappig, leuk en ik keek opeens heel anders naar mijn voeten. Gisteren was ik even met mijn vader aan het kletsen en zat hij zonder sokken aan. Ik kon het niet laten om even naar zijn tenen en voeten te kijken. Wat mijn halfzus zei klopte. Ik zag mijn tenen aan mijn vaders lichaam. Die rare linker grote teen die toch net iets anders loopt viel mij op. Bij de andere tenen viel ook het kwartje al snel. Ik loop met de dezelfde soort voeten. Met tenen die mij grip geven over waar ik ben en waar ik heen wil gaan.


bottom of page