top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Dear sister, Happy 4th birthday


Lief klein zusje, Je bent vandaag 4 jaar oud geworden. Je bent nog zo klein maar je hebt nu al mijn hart gestolen. Ook al hebben we elkaar nog niet ontmoet. Je moeder en ik zijn sinds een aantal weken in contact met elkaar.

We hebben het al zoveel over jou en je broer gepraat. Je broer weet dat ik er ben en we hebben contact over app. Maar hij weet niet op het moment met hoeveel half broers en zussen we zijn. Ik heb hem geholpen met zijn verslag over Dyslexie. Het was leuk om via een omweg door dat we nu het internet hebben al zo een grote zus te kunnen zijn voor hem door hem te helpen met school.

Ik hoop dat ik je ik de komende maanden kan gaan ontmoeten. Waar je woont is niet zomaar om de hoek dus dat word even de trein pakken maar dat is niet erg. Op dit moment snap je nog niks van dit alles, als je mij ziet zal je waarschijnlijk niet weten dat ik je zus ben maar dat komt wel met de tijd als je ouder word en het begint te begrijpen.

Tegen de tijd dat je dit leest hoop ik dat we al mooie herinneringen samen hebben en dat je hopelijk blij met mij kan zijn als je grote zus. Lief zusje, je bent de jongste van minstens 32 half broers en zussen. En ja ik weet dat dat als een hoop klinkt maar weet wel dat je altijd een familie hebt om op terug te vallen. En ik als je oudste zus zal altijd voor je klaar staan. Bij advies over jongens of hulp bij schoolwerk of mocht je ooit ruzie hebben met je moeder kan je altijd bij mij terecht. Ik ben er om het aan te horen en je advies te geven. We verschillen dan wel 15 jaar met elkaar maar weet wel dat dat mijn liefde als zus voor jou niet minder sterk maakt. Lief zusje ik wens het allerbeste toe. Een leven vol geluk en liefde van de mensen om je heen. ❤️ Liefs, Je zus Joëlle

bottom of page