top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Review serie over donorkinderen: Sisters

Ik ben begonnen aan de serie Sisters. Het werd eerst alleen in Australië op het net ten uitgezonden, maar je kan het eindelijk kijken om Netflix. Het is een serie over donorkinderen. Sisters is een serie die gaat over dokter Julius Bechly die zijn eigen sperma heeft gebruikt om kinderen te verweken.Het verhaal draait het meest om het leven van Julia Bechly, Roxy Karibas, en Edie Flanagan. Julia is opgeroeid met haar vader, haar moeder is eerder al overleden en haar vader ligt op sterven. Ze moest van haar vader een brief naar de krant sturen. Ze vertrouwden hem, zonder te weten wat er in stond stuurden ze de brief op. Toen daarna het nieuws lost barsten in de media was overal via kranten en tv te zien dat Julius Bechly bekende dat hij met zijn sperma meer dan 100 kinderen verwekt te hebben. Tot dat moment geloofde ze dat ze nog een enigkind was, maar nu wil ze haar halfbroers en -zussen ontmoeten.

Beelden zijn van Netflix

Ze organiseert een familie reünie om DNA testen weg te geven om te zien wie allemaal haar broer en zussen zijn. Tijdens die reünie komt Julia er achter dat de jongen waar ze eerder seks mee heeft gehad verwekt is de praktijk van haar vader. En dus mogelijk haar half broer is. Ze word dronken en zet zich zelf voor gek op tv. Ook komen ze er achter dat er maar 3 zussen zijn en voor de rest zijn er alleen maar broers. Roxy Karibas zingt een lied en had alle camera’s meegenomen en word gefilmd door de tv. Edie Flanagan is een advocaat en wil een rechtszaak aan spannen tegen Julius Bechly, omdat hij zoveel gezinnen over hoop heeft gegooid en relaties tussen ouders en kinderen heeft veranderd. Op een gegeven moment bouwen de zussen een band op een woont 1 van hun broers bij hun in huis samen met Roxy die ruzie had met haar ouders omdat ze Julius wilden leren kennen. De moeders van Roxy en Edie biechten uiteindelijk op dat ze wisten dat Julius de biologische vader van hun was. De moeder van Edie vertelt Julia ook dat haar moeder eigenlijk eerst alleen patiënt bij de kliniek was. Nadat Julia geboren werd is hij gestopt met sperma doneren. Het leven van de 3 zussen en hun broers is niet de allermakkelijkste. Als je er achter komt dat je met 1 van je broers seks heb gehad en dat een van je andere broers vast zit in gevangenis en nog een andere broer bij jou in huis woont met nog eens een zus staat je leven echt op zijn kop.

Beelden zijn van Netflix

De serie sluit af met een cliffhanger. Een vrouw die denkt dat zij ook 1 van de kinderen van Julius is moest een DNA test doen om te bewijzen dat ze zijn kind is. Omdat ze bang was geen zus te zijn heeft ze in Julia haar slaap wangslijm weg gehaald. Dat DNA matched niet met het DNA van Julius... Is er iets fout gegaan met de DNA test of Julius echt niet haar biologische vader? En gaat de moeder van Roxy ooit nog haar dochter terug vinden die ze moest laten adopteren toen ze jong was? En gaat Julia nu wel een relatie aan met de jongen die eigenlijk in eerste instantie haar half broer was?

Beelden zijn van Netflix

Er zijn vele storylines die ze nog kunnen uitwerken. En nu Netflix de rechten heeft hopen een hoop mensen dat de kijkcijfers beter worden dan ze in Australië waren op tv zodat er nog een tweede seizoen wordt gemaakt. Wat heel veel donorkinderen, maar ook normale mensen willen meer zien van dit verhaal over de zussen. De serie heeft 7 afleveringen in het eerste seizoen. We weten niet of er nog een tweede seizoen komt maar we hopen allemaal dat Netflix een nieuw seizoen van de serie gaat maken. Zeker een aanrader om te kijken.

bottom of page