top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Vaderdag 2018


Vorig jaar, 2017 schreef ik al een artikel op Vaderdag, over Vaderdag. Over hoe ik vroeger Vaderdag vierde en wie er toen de belangrijke mannen in mijn leven waren. Mijn donorvader zal voor altijd de enige man zijn wie ik ook mijn vader noem. Hij heeft dan wel niet mijn luiers verschoont, ging niet naar mijn 10 minuten gesprekken en heeft niet al mijn theaterstukken van school bij gewoond, maar hij is er nu wel en staat voor mij klaar als ik hem nodig heb. Hij is dan wel naar mijn diploma-uitreiking geweest, één van de mooiste momenten van mijn leven. En ook bij de première van Vader Onbekend, mijn eerste debuut op het witte doek. Mijn donorvader is geïnteresseerd in mij als persoon.We hebben regelmatig app contact over hoe het met elkaar gaat.

Maar als ik nu nog een Vaderdag cadeau zou moeten geven is die dan echt wel bestemd voor of één van moeders of voor mijn opa. Zij zijn de gene die mijn vriendjes gekeurd hebben en mij alle levenslessen bijgebracht hebben. En de gene waar ik al mijn verjaardagen en kerst mee heb gevierd. Wie kookte, werkte, mijn band plakte en zich zorgen over mij maakte. Je hebt niet voor alles een vader nodig. Je kunt ook 2 leuke moeders en een opa hebben. #Vaderdag


bottom of page