top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Bonusfamilie meeting bij stichting aap


Ik had een tijdje geleden het idee geopperd bij mijn broers en onze donorvader om in de meivakantie met ze alle af te gaan spreken. Ik kwam op het idee om samen naar Stichting Aap te gaan.Ik was er zelf eerder nog nooit geweest en wilde graag dit moment met hun delen.

De rondleiding was echt heel erg leuk. Het was heel interessant om op plekken te komen waar je zonder rondleiding niet zomaar zal raken. Er waren allemaal super mooie dieren en onze rondleidster Jennifer was echt super goed bezig ook al was het haar tweede keer alleen een rondleiding geven. Zij is net zoals vele van de medewerkers van stichting aap een vrijwilligster die dit doet omdat ze om dieren geeft en graag iets voor ze wil doen. Tussendoor tijdens de rondleiding hadden sommige van onze korte gesprekken met elkaar over hoe het ging enzo. En werd er tegen mij meerderen malen gezegd hoe goed idee het was om met ze alle naar stichting aap te gaan. Bedankt allemaal. Ik vond het zelf ook een top idee. Achteraf waren wij met onze groep als eerste aangekomen en liet onze rondleidster Jennifer de spelletjes zien waarmee ze de apen bezig houden om ze een uitdaging te geven om hun eten te krijgen. Daarna vroeg ze of wij nog vragen hadden. Mijn halfbroer Noah vroeg waarom zij vrijwilligster was geworden bij stichting aap. Ze was vrijwilligster geworden omdat ze er zelf altijd zelf heen ging toen haar zoontje klein was en ze altijd al daar vrijwilligster wilde worden als ze er de tijd voor zou hebben. Daarna vroeg ze aan Noah wat voor hem de reden was om naar stichting aap te komen. “Dat moet je maar even aan Joëlle vragen. Zij heeft dit allemaal geregeld.” zei hij. Ik mocht dus gaan vertellen hoe de vork in de steel zat. Dat wij op de voorste rij allemaal broers en zussen waren. En dat we een familie meeting met broers, zussen, moeders en onze donorvader hadden. Het leek net alsof we in een talkshow zaten. Zo grappig was het. En mensen waren oprecht geïnteresseerd in ons verhaal. Achteraf nadat de andere groep weer terug was en we een bedank voor het komen video hadden gekeken en wat geld gedoneerd hadden aan stichting aap waren we nog even aan het kletsen met de rondleidsters. En hoe speciaal ze het vonden dat we het zo leuk met elkaar hebben. En dat als we een volgende willen komen met ze alle dat we gewoon kunnen mailen of bellen. En niet perse moeilijk moeten doen om per 2 personen te moeten reserveren. Achteraf hebben we met ze alle nog wat gedronken en hebben sommige nog wat gegeten. Daarna aan het eind scheiden onze wegen. Ook heb ik mijn donorvader nog een cadeau gegeven. Een fotoboekje met een foto van onze eerste ontmoeting en een foto op mijn diploma uitreiking er in. Zo kan hij meer foto’s van ons (zijn donorkinderen/ mijn halfbroers en zussen) er in bewaren. Ik raad het zeker aan om een rondleiding te nemen bij Stichting Aap. 🙈

bottom of page