top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Wachten... Wachten... en nog eens wachten

Is het raar? Ik weet pas net je naam, maar waarschijnlijk jij de mijne niet. Elk jaar tot aan weet ik veel hoe lang krijg ik de kans om een nieuwe broer of zus te leren kennen. Op dit moment is het een broer die 16 jaar heeft mogen worden en wie weet nog wel wat broers of zussen als hij nog volle broers of zussen heeft. Op dit moment weet ik alleen je naam broer van mij. Ik heb het gevoel dat je zo dicht bij bent maar eigelijk ook zo verweg omdat ik alleen je naam weet en niet weet hoe je er uit ziet. Ik zoek je naam op Facebook op (No stalk😂) en kijk naar de lange lijst alle jongens en meisjes die jouw naam hebben. Ik zie als eerst mensen die gemeenschappelijke vrienden met mij hebben en kijk naar een paar jongens. Zal jij daar tussen zitten? Ik vind het echt niet leuk dat ik je pas mag contacteren als je een ontmoeting met onze donorvader heb gehad. Aan de ene kant snap ik het want dan kun je de ontmoeting met onze donorvader zelf beleven maar aan de andere kant stel ik je graag voor aan onze broers en zussen en wil graag weten wie jij bent. Ik dacht dat het voor jou dit keer wel wat sneller zou gaan dan dat het voor mij was, maar blijkbaar gaat het als nog lang duren voor dat ik je kan ontmoeten. De kans is 1 op een miljoen dat je tussen de jongens zit die ik heb bekeken die aan het begin stonden bij mijn zoekresultaten en dat je überhaupt Facebook hebt is de kans 1 op 10. Dus helaas moet ik geduld hebben en zoals ik al zei tegen mijn half broers en zussen heb ik bijna geen geduld. Helaas doet de Fiom psycholoog niet aardig tegen mij. Ik vroeg haar of ze mij op de hoogte wilden houden. Wanneer je je psychologisch gesprek zou hebben. En ik wilden haar vragen om je wat vragen wilden stellen zoals of je nog broers of zussen hebt. Maar toen voor dat ik überhaupt het kon vragen aan haar stuurde ze mij een app dat ik niet zo vaak haar zou moeten appen en dat ze wel meld als ze meer weet. Ik bedoel maar ze gaf info van een andere broer wat voor mij bedoeld was ook te laat door. Ze vergeet wel eens (vaak) dingen. En vaak appen? Ik had net pas 3 appjes in een aantal weken gestuurd dat ik wist dat een nieuwe broer contact wilden. Ik wil minister schippers van volksgezondheid en sport graag vragen om ervoor te zorgen dat er net zoals in Amerika, waar ze donorsiblingregistry hebben er in Nederland een site komt waar half broers en zussen met elkaar in contact kunnen komen voor dat ze contact hebben met hun donorvader. Want dat is namelijk in Nederland nog steeds zo dat het niet mogelijk is om voor je 16e contact gegevens van half broers en zussen te kunnen krijgen. Die krijg je pas nadat je je donorvader ontmoet hebt. En ik wil contact met half broers en zussen eerder mogelijk maken. Dus minister schipper stuur mij graag een bericht zodat we samen rond de tafel kunnen om een plan samen te stellen. Geen waiting game meer voor andere donorkinderen in de toekomst. 


bottom of page