top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Je bent nu nog maar gewoon een code voor mij


Je bent nu nog maar gewoon een code zonder naam of gezicht, maar straks krijg je een gezicht en een naam. Jaren lang sinds ik het mij kon herinneren noemde we jouw donor E19. En zo zag ik je dan maar alleen als een cijfer. Net zoals net zoals codes voor een computer. Je letter E kreeg je vanwege dat jouw achternaam begint met een E. De 19 was gewoon toeval omdat je de 19e was die met die letter sperma doneerde. Vroeger toen ik klein was kon ik niet bedenken dat achter die code een echt mens van vlees en bloed schuil zit. Nu ga ik je over een korte tijd ontmoeten. Ik krijg eindelijk het antwoord wat ik al jaren wil en wat mij rust zal geven. Je krijgt een naam en een gezicht.

bottom of page