top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Een brief aan mijn toekomstige halfbroers en zussen....


Hi Halfjes.

Wauw wat raar om een brief naar jullie te schrijven. Nadat ik in de eerste jaren van mijn leven dacht dat mijn zusje en ik nog maar alleen waren. Maar dat is dus niet zo. Ik weet niet met hoeveel mensen onze halfjes groep is. Sowieso een stuk 25 of zelfs meer denk ik. Laat ik mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Joëlle, 16 jaar en zoals jullie al hoorden heb ik een zusje en ik ben opgeroeid met 2 moeders die op mijn 9e jaar gescheiden zijn. Gelukkig zie ik ze allebei nog en steunen ze mij in alles wat ik doe. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar en ik ga bijna afstuderen. Ik doe niet zo'n hoog niveau als jullie. (Waarom vertel ik jullie wel eens een keer persoonlijk.) Als jullie net als mijn zusje de leer intelligentie van de donor hebben geërfd hebben jullie een hoog niveau. Ik vraag mezelf wel af in welke opzichten wij op elkaar lijken. Qua uiterlijk of qua innerlijk. Ik weet wel dat ik een creatieveling ben die houd van zingen (ik weet niet of ik het goed kan😂) en vond het vroeger geweldig om aan het schooltheater te doen. En ik hou van bezig zijn met dingen maken online zoals websites en fotoshoppen en ook hou ik van fotografie. Ik hoop dat we alle knopen van onze boom kunnen laten open gaan en verder kunnen gaan. (Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel😂) Ik weet niet hoe we elkaars leven zullen invullen maar dat zien we met ze alle wel. Ik hoop jullie snel te ontmoeten. Jullie zijn allemaal welkom met hoeveel jullie ook zijn.

Veel liefs,

Jullie halfzus

Joëlle

bottom of page