top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Een nieuw halfbroertje - Stijn


Wat zijn we blij allemaal. Wat ben ik blij dat ik jullie een verhaal mag gaan vertellen. Want er is zeker nieuws wat ik met jullie wil delen. Er is een nieuwe aanwinst in onze halfjes/ bonus familie.


Bijna 3,5 jaar geleden vonden mijn halfbroers Bouke en Duuk mij online door het zoeken op donor E19 op Google. En nu 3,5 jaar later heeft ons halfbroertje Stijn dat ook gedaan en ons gevonden via mijn blog. Stijn is een hele lieve jongen die gek is op voetbal en gamen. Hij woont samen met zijn 2 moeders. Het grappige is dat tot nu toe de meeste van onze broers en zussen uit een origine 2 moeders huishouden komen.


Stijn’s verhaal over hoe hij ons heeft gevonden: “Ik zat 3 weken geleden ongeveer in mijn bed na te denken over mijn (onze) donorvader. Toen besefte ik me dat ik eigenlijk al 12 was en dus de donorgegevens mocht aanvragen. Ik ging toen naar beneden en vroeg aan mijn moeders of we dat al meteen konden aanvragen, maar dat kon nog niet omdat ik nog geen digi d nummer had, maar mijn ouders hadden nog wel een iets teruggevonden in een mapje waarin stond dat mijn donor E019 was. Toen ging ik dat intypen en toen kwam ik bij een artikel van jou. Ik dacht eigenlijk wel meteen dat jij mijn halfzus was maar ik moest van mijn moeder eerst de donorgegevens hebben en dan konden we een mailtje naar jou sturen.


(Zijn moeder wilde eerste proberen om via stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting met mij in contact te komen. Via de officiële manier. Ze vroegen of de stichting een uitzondering voor Stijn wilde maken maar dat wilde ze niet.)


Toen kwamen de donorgegevens gisteren (23 april 2020) aan en heeft mijn moeder de dag daarna een mailtje gestuurd naar jou. (24 april 2020)”


Wij zijn heel erg blij om Stijn welkom te mogen heten in onze familie. Ik vind het zo knap dat Stijn de stap heeft genomen om te vragen of zijn moeder naar mij kon schrijven om te vragen of wij open stonden voor contact. Wat een dappere jongen.


We hebben elkaar gisteren voor het eerst via videocall van zoom mogen spreken en dat was heel erg leuk. Ik mocht je voorstellen aan een aantal van de halfbroers en mijn (jouw half) zusje. We zien wel hoe de toekomst gaat. Maar je hebt ons om zeker op te bouwen. Op naar een toekomst. Op naar herinneringen. Op naar een nieuwe avontuur. Nog 11 zwangerschappen onbekend, nog minstens zoveel halfbroers en zussen die ons op dezelfde manier kunnen gaan vinden. En de rest die via privé donaties van onze vader verwekt zijn waar we nog geen contact mee hebben.


bottom of page