top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoëlle de Boer

Mijn Mediaoptredens Bucketlist


Als donorkind heb ik ook mijn mediaoptredens Bucketlist. Dingen die ik als donorkind gedaan wil hebben gedaan die te maken hebben met de media. We zijn nog steeds niet in de ideale wereld dat alle donorkinderen van bekende donoren zijn en dat ze mogen opgroeien met de kennis van wie hun half broers en zussen zijn vanaf jongs af aan. En daarom moet mensheid er nog steeds op gewezen worden dat ieder mens het recht heeft om zijn biologische familie te leren kennen en daar een relatie mee op te bouwen. In deze blogpost deel ik dan ook hierbij nu mijn Mediaoptredens Bucketlist. 1. In een papieren en digitale krant komen Ik heb al eens de kans gehad om op nieuwswebsites te staan. Ik had een artikel geschreven die gedeeld is online op verschillende regionale websites over de dag van het donorkind en ik heb ook nog met een reclame foto online gestaan voor de documentaire Vader Onbekend. Dit weekend is mijn eerste echte papieren artikel te lezen in de weekend bijlage van Parool PS. Hier heb ik een mooie fotoshoot voor mogen doen. De tekst voor het artikel is nu 3 a4tjes lang. Ik heb nog geen idee hoe de lay-out er komt uit te zien en hoe groot de parool bijlage überhaupt gaat zijn met alle mooie foto’s die gemaakt zijn. In de titel van het artikel staat donor E19 als het niet wordt aangepast door het Parool. Voor half broers en zussen en hun ouders die de donorcode weten ben ik te vinden door dit. Nu is dit punt van mijn Bucketlist eigenlijk wel zo een beetje afgerond. Maar ook al is het een droom om op de voorpagina te staan met een artikel over mij. Het liefs in de Telegraaf en misschien nog een regionale krant van mijn buurt. Eigenlijk zal ik net zo een moment willen hebben zoals in de documentaire Donor Unknown. Waar ouders en kinderen elkaar vinden door een artikel van 2 half half zussen waarbij ze de donorcode in de titel van het artikel zetten. Dat zal voor mij een droomwens zijn. Zo een half broer of zus vinden. Net zoals in de film. 2. In een tv programma komen Ik wil graag in een tv programma komen om mijn verhaal te doen, en wie weet zo nog half broers en zussen te vinden. Ik weet uit ervaring dat elke keer nadat er een donorkind op tv is geweest er wel door een ouder tegen een kind wordt gezegd dat het een donorkind is. Of nadat er iemand op tv geweest is er iemand uiteindelijk besluit om zijn of haar zoektocht te starten. En dat juich ik toe. Ik ben al eens gevraagd door RTL nieuws om een dubbel portret te doen samen met mijn donorvader maar dat wil hij niet. Wat ik volledig begrijp. Ik bedoel een hoop mensen in zijn eigen omgeving zullen vast niet weten dat hij een donor is geweest. Ook lijkt het mij niet prettig als een half broer of zus opeens zonder dat ze ons kennen onze donorvader zien op tv. Het lijkt mij al raar als je opeens een half zus op tv ziet, laat staan de man die je biologische vader is. Mocht RTL nieuws of misschien een programma zoals RTL late Night of de wereld draait door mij vragen zal ik daar zeker geen nee tegen zeggen. 3. Een eigen professionele documentaire Ik heb al een deel mogen uitmaken van de documentaire vader Onbekend en ik heb mijn eigen documentaire serie gestart op YouTube genaamd Missing Side. Maar graag zal ik nog verschillende documentaires willen maken in de toekomst. Een documentaire over mij en mijn half broers en zussen. Maar ik zal ook graag een documentaire serie maken over de community van donorkinderen en de infertiliteit’s industrie. En alle mensen die erbij betrokken zijn een plek geven in de documentaire. (Niemand cleam dit idee, Haha. Dit is mijn idee.) Mochten er mensen zijn die mij kunnen helpen met het waarmaken van mijn mediaoptredens Bucketlist dan hoor ik het graag. Ik ben te bereiken via mijn contactformulier maar ook via mijn Facebook pagina van Missing Side. 


bottom of page